Obchodní podmínky
Obchodní podmínky a ochrana osobních údajů
Obchodní podmínky (VOP)
V případě nákupu v našem e-shopu vás žádáme, abyste si pečlivě přečetli každý bod Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) a využívali naše služby pouze tehdy, pokud souhlasíte se všemi uvedenými pravidly. VOP jsou uzavírány výhradně v elektronické formě, přičemž představují smlouvu o nákupu a je možné je zpětně dohledat na našich webových stránkách. V případě dotazů ohledně objednávek nebo doručení jsme vám k dispozici na uvedeném kontaktu.
Tyto VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím (provozovatelem) a kupujícím, jejímž předmětem je prodej a koupě zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, a tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
Na kupujícího, který nakupuje zboží za účelem podnikání a nikoli za účelem osobní spotřeby fyzické osoby, se nevztahují ustanovení článku 10 „Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy“ těchto Všeobecných obchodních podmínek, ani ustanovení týkající se záručních podmínek a reklamačního řádu.
OBSAH VOP
Údaje o provozovateli
Způsob uzavření kupní smlouvy
Práva a povinnosti prodávajícího
Práva a povinnosti kupujícího
Dodací a platební podmínky
Kupní cena
Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
Výluky ze záruky
Osobní údaje a jejich ochrana
Odstoupení od kupní smlouvy
Návod k použití
Nepřevzetí zboží
Závěrečná ustanovení
1. Údaje o provozovateli
POZOR! Adresa neslouží pro odstoupení od smlouvy případně reklamace zbožíSpoločnosť: ROVAKIA s. r. o.,Sídlo: Družstevná 2584/25, 945 01 Komárno, Slovensko
IČO: 50683845
IČ DPH: SK2120421446
Elektronický kontakt: info@brexit.cz
Spoločnosť je zapísaná v OR Okresného súdu Nitra, Oddiel Sro, Vložka č. 42426/NZboží v případě odstoupení, reklamace zasílat na adresu:
ROVAKIA s. r. o.,, Elektrárenská cesta 1, 94501 Komárno, SlovenskoStáhněte si tiskopis pro příslušnou akci (reklamace, odstoupení) které naleznete v těchto Obchodních podmínkách2. Způsob uzavření kupní smlouvy2.1 Zobrazené produkty lze objednat pouze online, s doručením.
Ceny uvedených výrobků jsou konečné a nezahrnují cenu dopravy.
Náklady na balení neúčtujeme!
Faktura jako doklad o koupi vám bude zaslána v elektronické podobě v den expedice balíku e-mailem. Prosíme zadejte správnou e-mailovou adresu. Před tím, než nám napíšete ohledně faktury, prosíme zkontrolujte si poštu v sekci SPAM nebo REKLAMY.K nákupu není nutná registrace!
2.2 Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, kterým zaslal návrh na uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je převod vlastnického práva k zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).
2.3 Po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automaticky provedené oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále jen „potvrzení o přijetí objednávky“). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby zasílány všechny další informace ohledně jeho objednávky. Prodávající v zájmu vyloučení omylů telefonicky nebo jiným vhodným způsobem ověřuje platnost a rozsah objednávky, způsob platby a dopravy a také potvrdí dodací lhůtu a cenu.
2.4 Potvrzení o přijetí objednávky obsahuje údaje o tom, že prodávajícímu byla doručena objednávka, není však akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.5 Prodávající následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla objednávka kupujícího zpracována (dále jen „zpracovaná objednávka“). Zpracování objednávky obsahuje kontaktní údaje kupujícího, kontaktní údaje prodávajícího, informaci o názvu, specifikaci a množství zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, údaje o ceně zboží, údaje o místě, kam má být zboží dodáno, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu dopravy zboží na dohodnuté místo doručení zboží pro kupujícího.
2.6 Kupní smlouva je uzavřena doručením zpracování objednávky v elektronické podobě kupujícímu.
2.7 Prodávající jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval před odesláním objednávky kupujícího o před-smluvních informacích týkajících se reklamačních, platebních, obchodních, přepravních a jiných podmínek tak, že:
a) o hlavních vlastnostech zboží nebo povaze služby v rozsahu přiměřeném použitým komunikačním prostředkům a zboží nebo službě informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího,
b) o obchodní firmě a sídle prodávajícího informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v článku 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
c) o dalších údajích, které jsou důležité pro kontakt kupujícího s prodávajícím, zejména o adrese jeho elektronické pošty informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v článku 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
d) o adrese prodávajícího, na které může kupující uplatnit reklamaci zboží nebo služby, podat stížnost nebo jiný podnět informoval v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
e) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo, pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby nelze cenu přiměřeně určit předem, způsob, jakým se vypočítá, stejně jako o nákladech na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem, o skutečnosti, že kupující je bude povinen uhradit informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího,
f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, o lhůtě, do které se prodávající zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, o informacích o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů kupujícího informoval v příslušných článcích těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
g) o informaci o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy informoval v článku 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
h) o poskytnutí formuláře na odstoupení od kupní smlouvy informoval v článku 10 a v příloze těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího; prodávající zároveň poskytl samotný formulář na odstoupení od kupní smlouvy v příloze těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
i) o informaci, že pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, bude nést náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“), a pokud odstoupí od kupní smlouvy i náklady na vrácení zboží, které vzhledem ke své povaze není možné vrátit prostřednictvím pošty informoval v článku 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
j) o povinnosti kupujícího uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 10 odst. 5 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku, pokud kupující odstoupí od smlouvy o službách po tom, co udělil prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku informoval v článku 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
k) o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy informoval v článku 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
l) o poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služby podle ust. § 622 a 623 Občanského zákoníku informoval v článku 8 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
m) o existenci a podrobnostech záruky poskytované výrobcem nebo prodávajícím podle přísnějších zásad než stanoví ust. § 502 Občanského zákoníku, pokud ji výrobce nebo prodávající poskytuje, jakož i informaci o existenci a podmínkách pomoci a službách poskytovaných kupujícímu po prodeji zboží nebo poskytnutí služby, pokud taková pomoc je poskytována informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v článku 9 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
n) o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může kupující s nimi seznámit nebo získat jejich znění informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího,
o) o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na žádost prodávajícího a o podmínkách, které se na její poskytnutí vztahují, pokud z kupní smlouvy vyplývá pro kupujícího taková povinnost informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
p) o tom, že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodávajícího a bude kupujícímu dostupná poté, co si ji kupující písemně vyžádá informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího.2.8 Pokud prodávající nesplnil informační povinnost o úhradě dodatečných poplatků nebo jiných nákladů podle bodu 2.6. písm. e) těchto obchodních a reklamačních podmínek nebo o nákladech na vrácení zboží podle bodu 2.6. písm. i) těchto obchodních a reklamačních podmínek, kupující není povinen tyto dodatečné náklady nebo poplatky uhradit.
3. Práva a povinnosti prodávajícího
3.1 Prodávající je povinen:
a) dodat na základě objednávky potvrzené zpracováním kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a lhůtě a zabalit ho nebo vybavit na přepravu způsobem potřebným pro jeho uchování a ochranu,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR,
c) bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však spolu s dodáním zboží poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvalém nosiči, například prostřednictvím emailu. Potvrzení musí obsahovat všechny informace uvedené v bodě 2.6, včetně formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy.
d) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy SR.3.2 Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané zboží.
3.3 Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není prodávající schopen dodat zboží kupujícímu v lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo stanovené těmito VOP, nebo za dohodnutou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní smlouvy (stornovat objednávku). Odstoupit od kupní smlouvy nebo stornovat objednávku může kupující doručením emailu. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, vrátí prodávající již uhrazenou kupní cenu v lhůtě 14 dní ode dne doručení emailu o odstoupení od kupní smlouvy nebo stornování objednávky kupujícímu na ním určený účet, pokud se strany nedohodnou jinak. V případě, že kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, je prodávající povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu v lhůtě 14 dní ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
3.4 Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli změnit prodejní ceny zveřejněné v elektronickém obchodě, zrušit nebo zavést jakoukoli cenovou akci. Změny jsou závazné následně na všechny objednávky vytvořené od okamžiku změny.
3.5 Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout zpracovat objednávku na „DOBÍRKU“ a tuto buď změnit na úhradu bankovním převodem předem na účet prodávajícího. V takovém případě bude objednávka zpracována a expedována až po zaplacení na účet, o čemž bude zákazník informován, nebo objednávku stornovat – zákazníkům, u kterých je podezření na úmyslné objednávání bez záměru zásilku převzít na platbu při dodání, tedy dobírku, čímž dochází k finančním ztrátám, které nelze vymáhat (vymyšlené údaje, zatahování skutečnosti atd.) nebo nekalé obchodní praktiky.
4. Práva a povinnosti kupujícího
4.1 Kupující je povinen Kupující byl prodávajícím seznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.
4.2 převzít objednané a dodané zboží,
4.3 zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
4.4 potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
4.5 Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranam
5. Dodací a platební podmínky
5.1 Dodání zboží, pokud není uvedeno jinak, je do 5 pracovních dní od objednání. Zboží odesíláme pondělí až čtvrtek. V případě, že potřebujete znát přesný termín, kontaktujte nás na e-mailové adrese (info@brexit.cz). Zboží expedujeme postupně a není možné urychlit dodání.
5.2 V případě, že se zboží vyprodalo nebo došlo k okolnostem, které brání dodání zboží, bude zákazník o této skutečnosti informován formou e-mailu nebo telefonicky.
5.3 Pokud se prodávající a kupující v kupní smlouvě nedohodli jinak, prodávající je povinen dodat zboží kupujícímu bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy. Pokud prodávající nesplní svůj závazek dodat zboží v této lhůtě, má kupující právo odstoupit od smlouvy.
5.4 Zobrazení zboží na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, je pouze ilustrační. Hmotnost, rozměry a další údaje o zboží uvedené v katalozích, prospektech a jiných písemnostech prodávajícího umístěných na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího jsou uváděny výrobcem a mohou se lišit od skutečnosti.
5.5 Kupující je povinen převzít zboží na místě, které je prodávajícím nebo jeho zástupcem, pověřeným doručením zboží, a kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v čase před doručením zboží (dále jen "Místo"). Kupující je povinen převzít zboží v časovém rozsahu, který je prodávajícím nebo jeho zástupcem, pověřeným doručením zboží, a kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v čase před doručením zboží (dále jen "Časový rozsah").
5.6 V případě, že prodávající doručí zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, je kupující povinen zboží převzít osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní k převzetí zboží v případě své nepřítomnosti, a podepsat protokol o zaplacení kupní ceny a doručení zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží je povinna předložit prodávajícímu kopii potvrzené objednávky. Zboží se považuje za dodané a převzaté okamžikem doručení zboží kupujícímu. Doručením zboží kupujícímu se rozumí dodání zboží na Místo, jeho převzetí kupujícím nebo třetí osobou zmocněnou kupujícím a podepsání protokolu o zaplacení kupní ceny a doručení zboží kupujícím nebo třetí osobou zmocněnou kupujícím.
5.7 Pokud bude nutné opakované doručení zboží z důvodu nepřítomnosti kupujícího na Místě a v Časovém rozsahu nebo pokud kupující bez předchozího písemného odstoupení od kupní smlouvy neprevzal zboží do 7 dnů po uplynutí Časového rozsahu, vzniká prodávajícímu nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení zboží na Místo.
5.8 Kupující je povinen při převzetí zboží důkladně zkontrolovat, zda obal, ve kterém je zboží zabalené, není poškozen. V případě poškození je nutné na místě dodání zboží zkontrolovat obsah zásilky a sepsat s přepravcem protokol o zjištěných vadách způsobených během přepravy. V případě zjištění vady zboží je zástupce prodávajícího povinen umožnit kupujícímu vyhotovit záznam o rozsahu a povaze vady zboží, jehož správnost potvrdí zástupce prodávajícího. Pokud dojde k této situaci, okamžitě nás prosím kontaktujte na reklamace@brexit.cz. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může kupující následně odmítnout převzít dodané zboží s vadou nebo potvrdit doručení zboží s vadou a následně v souladu s čl. 8 těchto obchodních a reklamačních podmínek uplatnit reklamaci vady zboží u prodávajícího nebo určené osoby. Pokud kupující odmítne převzít dodané zboží s vadou, všechny účelně vynaložené náklady na vrácení zboží prodávajícímu hradí prodávající. Pokud zásilka vykazuje známky poškození nebo vniknutí do zásilky, okamžitě zkontrolujte s přepravcem obsah zásilky a sepište protokol o zjištěných vadách. Pokud kupující zboží převezme i přes zjevné poškození obalu bez sepsání protokolu o zjištěných vadách s přepravcem, prodávající neuzná případné pozdější reklamace. Pokud zásilka nevykazuje známky poškození a adresát podepíše převzetí zásilky přepravci, stává se zásilka vlastnictvím kupujícího. Po převzetí zásilky jsou další reklamace ohledně poškození zásilky řešeny s prodávajícím. Kupující je povinen poškození zásilky, pokud nevykazuje známky poškození při převzetí, oznámit prodávajícímu do 24 hodin od převzetí zásilky. Pokud kupující tuto skutečnost neoznámí do 24 hodin, nemusí být jeho reklamace uznána.
5.9 Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím v lhůtě uvedené v bodě 2. Dodací a platební podmínky těchto obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a prodávající je povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny v lhůtě 14 dní od doručení odstoupení od kupní smlouvy bezhotovostním převodem na bankovní účet kupujícího určený kupujícím.
5.10 Kupující si způsob platby závazně vybírá při sestavování objednávky, protože ne všechny způsoby platby jsou dostupné pro všechny způsoby dopravy – elektronický obchod automaticky při sestavování objednávky umožní vybrat pouze ten způsob platby, který je v dané konfiguraci možný.
5.11 Kupující může změnit zvolený způsob dopravy a platby pouze po dohodě s prodávajícím.
5.12 Cena za doručení objednávky na místo určené kupujícím za jednotlivé způsoby dopravy je závislá na zvoleném způsobu dopravy, způsobu platby za zásilku, druhu zboží, hmotnosti, rozměrech a ceně zásilky. Aktuální dopravné se vypočítává on-line při zadávání objednávky v závislosti na výše uvedených parametrech.
5.13 Způsob platby za objednávku a doručení:
Cena za objednaný tovar je možná uhradit následujícími způsoby:
Dobírka (+ 40 KČ hotovost – při dodání zboží)
Zboží uhradíte formou hotovosti nebo kartou přímo při dodání kurýrem.
Prosíme, abyste objednávali zboží pouze tehdy, pokud si jste jisti, že zaplatíte kurýrovi! V případě odmítnutí zásilky na dobírku bez předchozího upozornění vzniká škoda na poplatcích za doručení, které Vám budou fakturovány. V případě nezaplacení do splatnosti budou tyto poplatky následně vymáhány.Platba kartou online (+ 0 KČ)
Po zadání objednávky zaplatíte Vaší platební kartou prostřednictvím bezpečné platební brány Gopay.- Platba bankovním převodem (+ 0 KČ)
Zboží uhradíte bankovním převodem. Po připsání částky na náš bankovní účet, Vám bude objednávka odeslána.Upřednostnění objednávek: Objednávky přijaté ve stejný čas na stejný produkt, pokud jde o poslední skladovou položku, jsou vždy upřednostněné a odesílány uhrazené produkty. Platby připsané v den objednání mají přednost.
Zboží expedujeme od pondělí do čtvrtka do 12:00. Po expedici obdržíte SMS a emailovou notifikaci od kurýrní společnosti, která Vás informuje o přijetí zásilky a termínu doručení. Pokud Vám termín nevyhovuje, je možné změnit termín přes portál kurýrní společnosti nebo telefonicky.
Ceník přepravních nákladů: (Ceník bude definován na základě parametrů jako hmotnost zásilky, způsob dopravy a platby. Tento ceník se zobrazuje automaticky při zadávání objednávky.)
6. Kupní cena
6.1. Zobrazená kupní cena za zboží na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, zahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platnými právními předpisy Slovenskej republiky a nezahrnuje cenu za dopravu zboží nebo jiné volitelné služby.
6.2. Kupní cena za zboží dohodnutá v kupní smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím je uvedena ve zpracované objednávce (dále jen „kupní cena“).
6.3. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv upravit cenu zboží uvedenou na jakékoli internetové stránce svého elektronického obchodu. Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, a to bez ohledu na to, zda již došlo k dodání zboží.
6.4. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží.
6.5. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnuté zboží ve lhůtě podle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.6. V případě, že kupující neuhradí prodávajícímu celou kupní cenu do okamžiku dodání zboží na místo určené pro převzetí, je prodávající oprávněn odmítnout dodání zboží kupujícímu.
6.7. Náklady spojené s vynáškou zboží nejsou zahrnuty v kupní ceně a prodávající tyto služby není povinen kupujícímu poskytnout.
6.8. Všechny vyhlášené cenové akce jsou platné pouze do vyprodání zásob, pokud u konkrétního produktu není uvedeno jinak.
6.9. Nabytí vlastnického práva a přechod nebezpečí škody na zboží
6.10. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
6.11. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy kupující nebo jím zmocněná třetí osoba převezme zboží od prodávajícího nebo jeho zástupce pověřeného doručením, nebo pokud tak neučiní včas, pak v okamžiku, kdy prodávající umožní kupujícímu s tímto zbožím nakládat a kupující zboží nepřevezme.
7. Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
Na kupujícího, kterým je osoba nakupující zboží za účelem podnikání (nákup na IČO), se nevztahují ustanovení o vrácení zboží – odstoupení od smlouvy dle Všeobecných obchodních podmínek ani ustanovení záručních podmínek či reklamačního řádu.
Pokud je to možné, zkontrolujte zásilku nejpozději do 24 hodin od převzetí. Pozdější reklamace v případě poškození zboží během přepravy nelze akceptovat, neboť následnou manipulaci se zásilkou po převzetí nejsme schopni ovlivnit. V tomto ohledu se dále odvoláváme na přepravní podmínky a pravidla stanovená přepravcem.
V případě, že Vám dorazilo zboží poškozené přepravcem nebo jinak, oznamte nám tento stav na následující e-mailovou adresu: info@brexit.cz do 24 hodin od převzetí zásilky, ideálně s přiloženou fotodokumentací.
Pokud se jedná o zboží, které není ve slevě, toto Vám bezplatně vyměníme a zajistíme jeho vyzvednutí.
OTEVŘÍT: Reklamačny formulár
Upozornění! Zboží nezasílejte zpět na dobírku – dobírku nepřebíráme.
Důrazně doporučujeme! Po převzetí si zásilku důkladně zkontrolujte! V případě, že zásilka nese známky poškození, resp. po rozbalení je patrné poškození vzniklé během přepravy, kontaktujte nás nejpozději do 24 hodin od převzetí zásilky na e-mailové adrese reklamace@brexit.cz. Včasnou kontrolou zvyšujete šanci na uznání případné reklamace poškození zboží vinou přepravy.
7.1. V případě výrobní vady zboží, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud se reklamovaná vada neprokáže jako výrobní nebo se prokáže, že se nejedná o záruční vadu, bude reklamace zamítnuta.
7.2. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady s ohledem na cenu zboží nebo závažnost vady.
7.3. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud tím kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
7.4. Pokud se jedná o vadu zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby bylo možné výrobek řádně užívat jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy. Tato práva náleží kupujícímu také v případě, že se jedná o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže pro opětovné výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat.
7.5. V případě jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.
7.6. Prodávající poučil kupujícího o jeho právech, která mu vyplývají z ustanovení § 622 Občanského zákoníku (body 7.1. až 7.3. těchto obchodních a reklamačních podmínek) a právech, která mu vyplývají z ustanovení § 623 Občanského zákoníku (body 7.4. až 7.5. těchto obchodních a reklamačních podmínek) tím, že tyto obchodní a reklamační podmínky zveřejnil na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi seznámit ještě před odesláním objednávky.
7.7. Prodávající odpovídá za vady zboží v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky a kupující je povinen reklamaci uplatnit u prodávajícího.
7.8. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád prodávajícího, tedy článek 8 těchto obchodních a reklamačních podmínek. Kupující byl řádně seznámen s reklamačním řádem a informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, v souladu s ustanovením § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), a to ještě před uzavřením kupní smlouvy zveřejněním těchto obchodních a reklamačních podmínek na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího.
7.9. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího formou elektronického obchodu na webové stránce internetového obchodu prodávajícího.
7.10. Kupující má právo uplatnit u prodávajícího odpovědnost za vadu zboží pouze v případě, že se jedná o vadu, za kterou odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající, vztahuje se na ni záruka a zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
7.11. Pokud zboží vykazuje vady, má kupující právo uplatnit reklamaci v souladu s § 18 odst. 2 Zákona tím, že doručí zboží prodávajícímu a zároveň mu doručí projev vůle uplatnit svá práva dle bodů 7.1. až 7.5. těchto obchodních a reklamačních podmínek (dále jen „Oznámení o uplatnění reklamace“), např. ve formě vyplněného reklamačního formuláře umístěného na příslušné podstránce e-shopu. Prodávající doporučuje zásilku při odeslání pojistit. Zásilky zaslané na dobírku prodávající nepřebírá. Kupující je povinen v oznámení pravdivě uvést všechny požadované informace, zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží; zároveň uvede, které ze svých práv dle § 622 a § 623 Občanského zákoníku uplatňuje.
7.12. Reklamační řízení týkající se zboží, které lze doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) doručení oznámení o uplatnění reklamace prodávajícímu,
b) doručení reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu nebo jím určené osobě.7.13. Prodávající nebo jím určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace ve vhodné formě, například e-mailem nebo písemně, v němž přesně označí reklamované vady zboží a opětovně poučí spotřebitele o jeho právech dle bodů 7.1. až 7.3. těchto podmínek (§ 622 OZ) a práv dle bodů 7.4. až 7.5. (§ 623 OZ). Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, je prodávající povinen potvrzení doručit kupujícímu ihned; pokud to není možné, bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o přijetí reklamace se nemusí vydávat, pokud má kupující jiný způsob, jak její uplatnění doložit.
7.14. Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv dle § 622 a § 623 OZ uplatňuje, a je zároveň povinen neprodleně o tomto rozhodnutí informovat prodávajícího. Na základě tohoto rozhodnutí je prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace dle § 2 písm. m) Zákona bezodkladně, ve složitějších případech do 3 dnů od začátku reklamačního řízení, v odůvodněných případech, zejména pokud je nutné složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající reklamaci vyřídí ihned, ve složitých případech i později, avšak vždy nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Po marném uplynutí této lhůty má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu zboží za nové.
7.15. Pokud kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanoviska určené osoby (dále jen „odborné posouzení zboží“). Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nemůže prodávající po kupujícím požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiné náklady s tím spojené.
7.16. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřizovala, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zboží zaslat k odbornému posouzení. Pokud kupující zašle zboží k odbornému posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, náklady na odborné posouzení zboží, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady, nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může reklamaci uplatnit znovu; po dobu provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatněné reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i veškeré s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
7.17. Kupující nemá právo uplatnit odpovědnost za vady, na které byl prodávajícím při uzavření smlouvy upozorněn, nebo o kterých s ohledem na okolnosti, za nichž byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
7.18. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží jiným bezvadným zbožím se stejnými nebo lepšími technickými parametry, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
7.19. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
a) jedná-li se o zjevnou vadu, kterou mohl kupující zjistit kontrolou zásilky při dodání zboží a kterou neoznámil zástupci prodávajícího v souladu s bodem 5.8 těchto reklamačních a obchodních podmínek,
b) pokud kupující neuplatnil své právo týkající se odpovědnosti prodávajícího za vadu zboží do konce záruční doby zboží,
c) pokud je vadou zboží mechanické poškození způsobené kupujícím,
d) pokud vada vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
e) pokud vada vznikla neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
f) pokud vada vznikla poškozením zboží nadměrným zatížením nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami obvyklého používání zboží,
g) pokud vada vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
h) pokud vada vznikla poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
i) pokud vada vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci.7.20. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží,
c) vrácením kupní ceny zboží,
d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
e) písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,
f) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.7.21. Prodávající je povinen o způsobu vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace vydat kupujícímu písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace osobně, prostřednictvím poskytovatele poštovních, kurýrních nebo donáškových služeb. O výsledku vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího bezprostředně po ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň mu bude spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu, doručen doklad o vyřízení reklamace.
7.22. Záruční doba je 24 měsíců ode dne doručení zboží, pokud není v konkrétním případě stanovena jiná záruční doba.
7.23. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující zboží používat z důvodu záruční opravy.
7.24. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. Při výměně zboží za nové začíná běžet záruční doba znovu ode dne převzetí nového zboží, a to pouze na nové zboží.
7.25. Pokud se jedná o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena v závislosti na rozhodnutí kupujícího podle bodu 7.15 těchto reklamačních a obchodních podmínek následujícím způsobem:
a) prodávající zajistí odstranění vady, nebo
b) prodávající vymění vadné zboží.7.26. Pokud se jedná o odstranitelnou vadu a kupující neoznámí bez zbytečného odkladu podle bodu 7.15 těchto podmínek, jakým způsobem má být reklamace vyřízena, prodávající reklamaci vyřídí odstraněním vady.
7.27. Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o opakovanou odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, které brání řádnému užívání zboží jako bezvadného, prodávající reklamaci v závislosti na rozhodnutí kupujícího podle bodu 7.15 těchto podmínek vyřídí následujícím způsobem:
a) výměnou zboží za jiné funkční zboží se stejnými nebo lepšími technickými parametry,
b) pokud prodávající nemůže provést výměnu zboží, vyřídí reklamaci vrácením kupní ceny zboží.7.28. Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o opakovanou odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, které brání řádnému užívání zboží jako bezvadného, a kupující neoznámí bez zbytečného odkladu podle bodu 7.15 těchto podmínek, jak má být reklamace vyřízena, prodávající reklamaci vyřídí výměnou zboží za jiné funkční zboží se stejnými nebo lepšími technickými parametry.
7.29. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené v Oznámení o uplatnění reklamace a v potvrzení o uplatnění reklamace zboží dle bodu 7.14 těchto reklamačních a obchodních podmínek.
7.30. Pro účely reklamace se za vícekrát opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt jedné odstranitelné vady více než dvakrát.
7.31. Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt více než tří různých odstranitelných vad současně.
7.32. Oprávnění kupujícího na uplatnění reklamace vady zboží je po využití svého práva a požádání prodávajícího o odstranění vady zboží dle bodu 8.1 těchto reklamačních a obchodních podmínek považováno za vyčerpané a bez ohledu na výsledek reklamace již není oprávněn pro tutéž jedinečnou vadu (nikoli vadu stejného druhu) reklamaci znovu uplatnit.
7.33. Ustanovení čl. 8 těchto reklamačních a obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 2 písm. a) zákona.
7.34. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží k reklamačnímu řízení, pokud je reklamované zboží nebo jeho části nepřiměřeně znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné vyřízení reklamace.
7.35. Bohužel nemůžeme všechny naše produkty vyzkoušet, rozbalit a zkontrolovat, a u některých produktů to ani není možné.
8. Výluky ze záruky
8.1. Záruka se nevztahuje na zboží nebo části s uvedenou životností nebo trvanlivostí, pokud této bylo dosaženo.
8.2. Záruka se dále nevztahuje na vady, které vznikly:
- mechanickým poškozením zboží,
- zanedbáním předepsané péče o zboží nebo užíváním v rozporu s obecnými zásadami,
- používáním zboží v podmínkách, které svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy neodpovídají prostředí určenému výrobcem zařízení,
- nadměrným zatížením, přetížením, nadměrným užíváním,
ohněm, bleskem, atmosférickou nebo statickou elektřinou, vodou, vytopením, pádem, mechanickým poškozením vnějšími vlivy,- kolísáním napětí v elektrické síti a jinými neodvratitelnými událostmi.
8.3. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do 60 dnů od data podání reklamace je prodávající dle § 656 občanského zákoníku oprávněn účtovat poplatek za uskladnění ve výši 1 EUR/den u zboží do 10 kg a 2 EUR/den u ostatního zboží. Po 180 dnech nevyzvednutou reklamaci prodávající zlikviduje bez náhrady.
Záruka na akumulátory a baterie
Občanský zákoník stanoví, že kupující je oprávněn reklamovat vady, které se u spotřebního zboží vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od zakoupení produktu. Tento paragraf se však nevztahuje na životnost baterií a akumulátorů. Snižování kapacity totiž není vadou, ale přirozenou vlastností baterie. Vzhledem k tomu, že k opotřebení dochází při běžném používání zboží, je možné záruku uplatnit pouze při poškození baterie. Životnost baterie je nejčastěji spojena s počtem nabíjecích cyklů, ale i se způsobem nabíjení, vybíjení a skladování. Proto se používá paušální doba životnosti 6 měsíců. Jedná se však o životnost baterie, nikoli o její záruční dobu! Záruční doba ovšem nesmí být zaměňována za životnost výrobku.
Jak tedy zákon vyložit? Pokud zakoupíte akumulátor, ať už samostatně, nebo jako součást jiného produktu, můžete jej reklamovat běžně jako cokoli jiného po zákonem stanovenou dobu 24 měsíců. Pokud se tedy například při běžném používání akumulátoru vlivem konstrukční nebo skryté materiálové vady uvolní nějaká jeho část, jedná se pravděpodobně o důvod k reklamaci. Pokud však po době delší než šest měsíců budete chtít reklamovat pokles kapacity akumulátoru, pravděpodobně neuspějete. Pokles kapacity totiž souvisí se životností akumulátoru. Jedná se o přirozený jev, který je navíc, jak již bylo uvedeno, ovlivněn počtem nabíjecích cyklů, způsobem nabíjení, vybíjení a skladování. Pokud například ponecháte lithiový akumulátor zcela vybitý po dobu několika týdnů, může se stát, že jej již nepůjde vůbec nabít. V takovém případě již nejde o vadu akumulátoru, ale k poškození došlo zanedbáním běžné údržby a skladování ze strany uživatele.
Co tedy poradit?
Lithiové akumulátory jistě nejsou levnou záležitostí. Pokud vlastníte například akumulátorovou sekačku nebo jiné nářadí, pečlivě dbejte na to, abyste nenechali akumulátor v zimě po dobu několika měsíců vybitý v sekačce. Na začátku sezóny se vám může stát, že jej již nepůjde nabít. A reklamace takto zanedbaného akumulátoru s největší pravděpodobností nebude uznána. Pečlivě čtěte uživatelský návod a o akumulátor se nezapomeňte řádně starat. Dobře udržovaný akumulátor může vydržet i přes postupně se snižující kapacitu a sloužit dobře poměrně dlouhou dobu. Pokud jej však budete zanedbávat, může být výměna za nový nutná i jednou ročně.
9. Osobní údaje a jejich ochrana
9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující, pokud je fyzickou osobou, je povinen uvést prodávajícímu v objednávce své jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.2. Smluvní strany se dohodly, že kupující, pokud je právnickou osobou, je povinen uvést prodávajícímu v objednávce svůj obchodní název, adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.3. Kupující si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, stejně jako zrušit svou registraci po přihlášení se na internetových stránkách elektronického obchodu.
9.4. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že ve smyslu ust. § 10 odst. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOOÚ“), bude prodávající jako správce v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jakožto dotčené osoby, jelikož zpracování osobních údajů kupujícího bude prodávajícím vykonáváno v rámci před-smluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění z kupní smlouvy, ve které kupující vystupuje jako jedna ze smluvních stran.
9.5. Kupující zaškrtnutím příslušného políčka souhlasu s obchodními a reklamačními podmínkami před odesláním objednávky vyjadřuje svůj souhlas ve smyslu ust. § 11 odst. 1 zákona, aby prodávající zpracovával a uchovával jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo které jsou potřebné při činnosti prodávajícího týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízené zboží, a zpracovával je ve všech svých informačních systémech týkajících se zasílání těchto informací.
9.6. Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího nakládat v souladu s platnými právními předpisy Slovenskej republiky.
9.7. Prodávající prohlašuje, že ve smyslu ust. § 6 odst. 2 písm. c) ZOOÚ bude osobní údaje získávat výlučně za účelem uvedeným v těchto obchodních a reklamačních podmínkách.
9.8. Prodávající prohlašuje, že ve smyslu ust. § 6 odst. 2 písm. e) ZOOÚ bude osobní údaje získávat pro jiné účely, než jsou uvedeny v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, výlučně odděleně, a zajistí, že osobní údaje budou zpracovávány a využívány pouze způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a že nebudou sdružovány s osobními údaji získanými pro jiné účely.
9.9. Kupující uděluje prodávajícímu souhlas podle bodu 9.5 těchto reklamačních a obchodních podmínek na dobu neurčitou. Souhlas se zpracováním osobních údajů může kupující kdykoli odvolat písemnou formou. Souhlas zanikne ve lhůtě 1 měsíce od doručení odvolání souhlasu kupujícím prodávajícímu. Prodávající zajistí bezodkladnou likvidaci osobních údajů kupujícího.
9.10. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka souhlasu s obchodními a reklamačními podmínkami před odesláním objednávky potvrdil, že mu prodávající dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil:
a) své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek,
b) identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost doručující kupujícímu objednané zboží, přičemž tyto údaje jsou uvedeny ve zpracování objednávky,
c) účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím,
d) že bude zpracovávat osobní údaje kupujícího v rozsahu jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu, pokud je kupující fyzickou osobou, a v rozsahu obchodní název, adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH, telefonní číslo a e-mailovou adresu, pokud je kupující právnickou osobou,
e) že požadované osobní údaje je kupující povinen poskytnout.9.11. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který neodporuje ZOOÚ ani jiným všeobecně závazným právním předpisům a ani je nebude obcházet. Prodávající prohlašuje, že souhlas dotčené osoby si nebude vynucovat ani podmiňovat hrozbou odmítnutí smluvního vztahu, služby, zboží nebo povinnosti stanovené prodávajícímu.
9.12. Kupující má právo na základě písemné žádosti od prodávajícího požadovat:
a) potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje o jeho osobě zpracovávány,
b) účel zpracování osobních údajů,
c) ve všeobecně srozumitelné formě informace o zpracování jeho osobních údajů v informačním systému a o jeho stavu v rozsahu: I) identifikační údaje prodávajícího a zástupce prodávajícího, pokud byl jmenován,
II) identifikační údaje zpracovatele; to neplatí, pokud prodávající při získávání osobních údajů nepostupuje podle § 8 ZOOÚ,
d) ve všeobecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, z kterého byly získány jeho osobní údaje k zpracování,
e) ve všeobecně srozumitelné formě výpis jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
f) doplňující informace, které jsou s ohledem na všechny okolnosti a podmínky zpracování osobních údajů potřebné pro kupujícího k zajištění jeho práv a právem chráněných zájmů v rozsahu zejména: I) poučení o dobrovolnosti nebo povinnosti poskytnout požadované osobní údaje; pokud prodávající získává osobní údaje kupujícího na základě souhlasu kupujícího podle § 11 ZOOÚ, oznámí mu také dobu platnosti souhlasu, a pokud povinnost poskytnout osobní údaje vyplývá z přímo vykonatelného právně závazného aktu Evropské unie, mezinárodní smlouvy, jíž je Slovenská republika vázána, nebo zákona, prodávající oznámí kupujícímu právní základ, který mu tuto povinnost ukládá, a informuje ho o důsledcích odmítnutí poskytnout osobní údaje,
II) informace o třetích stranách, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje poskytnuty,
III) okruh příjemců, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje zpřístupněny,
IV) forma zveřejnění, pokud mají být osobní údaje zveřejněny,
V) třetí země, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že do těchto zemí bude přenesení osobních údajů uskutečněno,
g) opravu jeho nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
h) likvidaci jeho osobních údajů, pokud byl splněn účel jejich zpracování; pokud jsou předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení,
i) likvidaci jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud došlo k porušení ZOOÚ nebo jiného platného právního předpisu ČR.9.13. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat proti:
a) zpracování jeho osobních údajů, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovány za účelem přímého marketingu bez jeho souhlasu, a požadovat jejich likvidaci,
b) využívání osobních údajů uvedených v § 10 odst. 3 písm. d) za účelem přímého marketingu v poštovním styku, nebo
c) poskytování osobních údajů uvedených v § 10 odst. 3 písm. d) za účelem přímého marketingu.9.14. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat proti zpracování osobních údajů v případech podle § 10 odst. 3 písm. a), e), f) nebo g) ZOOÚ vyslovením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném zasahování do jeho práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním případě takovýmto zpracováním osobních údajů poškozeny; pokud tomu nebrání zákonné důvody a prokáže se, že námitka kupujícího je oprávněná, prodávající je povinen osobní údaje, jejichž zpracování kupující namítal, bez zbytečného odkladu zablokovat a likvidovat je ihned, jak to okolnosti dovolí.
9.15. Kupující na základě písemné žádosti nebo osobně, pokud věc nesnese odklad, dále má právo u prodávajícího kdykoli namítat a nepodrobit se rozhodnutí prodávajícího, které by mělo pro něj právní účinky nebo významný dopad, pokud takové rozhodnutí bude vydáno výlučně na základě úkonů automatizovaného zpracování jeho osobních údajů. Kupující má právo požádat prodávajícího o přezkoumání vydaného rozhodnutí metodou odlišnou od automatizované formy zpracování, přičemž prodávající je povinen žádosti kupujícího vyhovět, a to tak, že rozhodující roli při přezkoumání rozhodnutí bude mít oprávněná osoba; o způsobu přezkoumání a výsledku zjištění prodávající informuje kupujícího ve lhůtě podle odst. 9.18 těchto Obchodních podmínek. Kupující nemá toto právo pouze v případě, že to stanoví speciální zákon, v němž jsou upravena opatření na zabezpečení oprávněných zájmů kupujícího, nebo pokud v rámci před-smluvních vztahů nebo během existence smluvních vztahů prodávající vydal rozhodnutí, kterým vyhověl požadavku kupujícího, nebo pokud prodávající na základě smlouvy přijal jiná vhodná opatření na zabezpečení oprávněných zájmů kupujícího.
9.16. Pokud kupující uplatní své právo písemně a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo, žádost se považuje za podanou podle tohoto zákona; žádost podanou elektronickou poštou nebo faxem kupující doručí písemně nejpozději do tří dnů ode dne jejího odeslání.
9.17. Kupující při podezření, že jeho osobní údaje jsou neoprávněně zpracovávány, může podat o tom oznámení Úřadu pro ochranu osobních údajů. Pokud kupující nemá způsobilost k právním úkonům v plném rozsahu, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.18. Prodávající je povinen písemně vyřídit žádost kupujícího podle tohoto článku těchto obchodních a reklamačních podmínek, resp. vyhovět požadavkům kupujícího podle ZOOÚ a písemně ho informovat nejpozději do 30 dní od přijetí žádosti nebo požadavku.
9.19. Omezení práv kupujícího podle § 28 odst. 2 ZOOÚ prodávající bezodkladně písemně oznámí dotčené osobě a Úřadu pro ochranu osobních údajů.
9.20. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že v souladu s ustanovením § 15 odst. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZOOÚ při zpracování osobních údajů kupujícího se předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhu příjemců:
Slovenská pošta a.s., Partizánska cesta 9, Banská Bystrica, 975 99, IČO: 36 631 124
IN TIME, s.r.o., Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji, 900 28, IČO: 31 342 62
Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35 834 498
DHL Parcel Slovensko spol. s r.o., Na pántoch 18, Bratislava-Rača 831 06, IČO: 47 927 682
Slovenský Doručovací Systém SDS, Družby 22, Banská Bystrica 974 01, Slovakia IČO: 45497885
9.21. Informační systémy elektronického obchodu prodávajícího jsou registrovány podle zákona č. 122/2013 Z. z. o ochraně osobních údajů.
10. Odstoupení od kupní smlouvy
10.1. Prodávající si vyhrazuje právo stornovat objednávku nebo její část v následujících případech:
a) pokud kupující uvedl nesprávné kontaktní údaje a objednávku nelze zpracovat, b) pokud si kupující v minulosti nevyzvedl zboží nebo jinak porušil obchodní a reklamační podmínky prodávajícího, c) u zboží na dobírku, pokud je zboží nízké hodnoty a náklady na dopravu by způsobily ztrátu v případě nevyzvednutí. V takovém případě je objednávka změněna na bankovní převod.
10.2. Pokud prodávající nemůže splnit své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel přerušil výrobu zboží nebo provedl tak závažné změny, které znemožnily plnění povinností prodávajícího z kupní smlouvy nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud není schopen dodat zboží kupujícímu v době stanovené těmito obchodními podmínkami nebo za cenu uvedenou v objednávce, je prodávající povinen okamžitě informovat kupujícího a nabídnout mu náhradní plnění nebo možnost odstoupit od kupní smlouvy (stornovat objednávku). Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto bodě obchodních a reklamačních podmínek, je prodávající povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě do 14 dní od oznámení o odstoupení od smlouvy převodem na účet určený kupujícím.
10.3. Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu v souladu s ustanoveními § 7 a násl. zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“) ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, resp. ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo smlouvy o poskytování elektronického obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči, pokud prodávající splnil informační povinnosti podle § 3 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.4. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a zkontrolovat zboží obdobným způsobem, jak je obvyklé při nákupu v kamenném obchodě, a to v rozsahu potřebném pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
10.5. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet od dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodává samostatně, ode dne převzetí posledního dodaného zboží, b) zboží sestávající z několika dílů nebo kusů, ode dne převzetí posledního dílu nebo kusu, c) podle smlouvy zboží dodává opakovaně v daném období, ode dne převzetí prvního dodaného zboží.
10.6. Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
10.7. Odstoupení od smlouvy musí kupující učinit písemně způsobem, který nevyvolává pochybnosti, že došlo k odstoupení od smlouvy, nebo ve formě zápisu na jiném trvalém nosiči, nebo pomocí formuláře, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za dodrženu, pokud bylo oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty podle § 7 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku. Dokument ke stažení: Odstoupení od kupní smlouvy.pdf
10.8. Odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek musí obsahovat informace požadované ve formuláři odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek, zejména identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu kupujícího.
10.9. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, zrušuje se od začátku i každá doplňková smlouva související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil. Od kupujícího nelze požadovat žádné náklady nebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy kromě úhrady nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3, § 10 odst. 3 a 5 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k úplnému poskytnutí služby.
10.10. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však v lhůtě do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím ním pověřené osoby. Lhůta podle první věty tohoto bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží odevzdáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
10.11. Kupující je povinen doručit prodávajícímu zboží kompletní, včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, pokud možno v originálním obalu a nepoužívané.
10.12. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nebere zpět. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit kupujícímu všechny platby, které od něho přijal na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiné náklady a poplatky. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek před tím, než mu bude doručeno zboží nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, pokud prodávající nenavrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím ním pověřené osoby.
10.13. Kupující nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající souhlasil, že náklady ponese sám, nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.14. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které přesahuje rámec běžného zacházení potřebného k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.15. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení plateb bez toho, aby kupujícímu byly účtovány další poplatky.
Důsledky odstoupení od smlouvy
V případě odstoupení od kupní smlouvy Vám vrátíme veškeré platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme ani na náklady za doplňkové služby, pokud byly předmětem smlouvy a došlo-li k jejich úplnému poskytnutí. Platby Vám budou vráceny bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této kupní smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste uvedením IBAN čísla Vašeho bankovního účtu nedali souhlas s úhradou na Váš bankovní účet a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Platba za zakoupené zboží Vám bude uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět, podle toho, co nastane dříve. Zašlete nám zboží zpět nebo jej přineste na adresu sídla společnosti bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy. Upozorňujeme Vás, že v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídáte ve smyslu zákona za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním v době od jeho doručení do momentu jeho vrácení jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.10.16. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, které je používáno, poškozeno nebo neúplné, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu hodnotu, o kterou se snížila hodnota zboží ve smyslu ust. § 457 občanského zákoníku ve skutečné výši.
10.17. V souladu s ust. § 7 odst. 1 písm. 6 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:
a) prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele
b)prodej zboží, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
c) prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
d) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
e) prodej zboží, které bylo v době po uzavření smlouvy a převzetí zboží od prodávajícího kupujícímu smontováno, složeno nebo použito takovým způsobem, že jeho opětovné uvedení do původního stavu prodávajícím není možné bez vynaložení zvýšeného úsilí a zvýšených nákladů10.18. Ustanovení Čl. 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ust. § 2 písm. a) Zákona.č.102/2014.10.19. Prodávající neodpovídá za ztrátu nebo zneužití digitálních dat, která se nacházejí na nosičích dat, která jsou součástí vráceného zboží a ani není povinen je vrátit kupujícímu.OTEVŘÍT: Odstoupení od kupní smlouvyPozor! Nezasílat zboží zpět na dobírku. Dobírku nepřebíráme. Odstoupení od kupní smlouv
11. Návod k použití
11.1. Návod v českém jazyce naleznete v patičce stránky v sekci https://brexit.cz/navody/. Heslo pro přístup k návodům obdržíte v zprávě, ale najdete ho i v dokumentu, který obdržíte ihned po našem odeslání zboží.
Návod v českém jazyce také přibalujeme, pokud není k dispozici online na našich stránkách. Naleznete ho buď uvnitř balení nebo připevněný na vnějším obalu. Samozřejmě se může stát, že návod bude omylem zapomenut nebo se během přepravy odlepí. V tomto případě Vás prosíme, abyste zachovali klid a výrobek nepoužívali, dokud Vám nebude návod opětovně zaslán elektronicky. Pokud jste návod neobdrželi, dejte nám prosím vědět co nejdříve na e-mail info@brexit.cz.
12. Nepřevzetí zboží
Pokud nastane situace, kdy si zboží nevyzvednete, následující řádky jsou určeny pro vás, protože považujeme za naši povinnost informovat vás o tom, jak postupujeme v případě neprevzetí zboží a co můžete očekávat.
Pokud objednávka nebude ze strany kupujícího zrušena před odesláním a kupující si zboží nevyzvedne, dojde k porušení kupní smlouvy, ke které jste se zavázali dokončením objednávky. Nepřevzetím nám vzniknou náklady na poštovné k vám + poštovné za vrácení zásilky.
Tyto náklady vám budou vyúčtovány zasláním faktury s výzvou k úhradě – výše závisí na zvoleném způsobu dopravy a platby ve vaší objednávce. Nechceme po vás žádné úroky ani pokuty. Chceme pouze náhradu skutečně vynaložených nákladů. Náhradu škody si uplatňujeme na základě ustanovení § 420 a násl. Občanského zákoníku.
Jelikož jste porušili kupní smlouvu, můžeme tuto situaci řešit několika způsoby:
Na vzniklou situaci vás upozorníme e-mailem. Vy nám uhradíte kompenzaci jako náhradu škody. Postup bude uveden v e-mailu.
Nabízíme vám i druhou možnost, tj. si zboží opět objednáte a částka bude navýšena o kompenzaci za nepřevzatý předchozí balík.
Uvědomte si, že nepřevzetím zásilky jste nám kromě finančních nákladů zvýšili náklady tím, že zásilku musíme rozbalit, zkontrolovat zboží, zlikvidovat nepoužitelné obalové materiály, zajistit zpětnou logistiku zboží do skladu a vykonat spoustu dalších činností.
To jste nevěděli? Většina lidí to neví. Do budoucna vás prosíme, abyste přemýšleli o tom, jaké důsledky může mít nepřevzetí zboží. Představte si, že to udělá 70-100 zákazníků měsíčně. Určitě si dokážete spočítat, jakou finanční ztrátu by nám to přineslo za rok.
Po odeslání zásilky vám zašleme informaci e-mailem, že si zásilku můžete vyzvednout na základě čísla balíku. Opravdu jsme udělali vše pro úspěšné doručení objednávky.
Zdůvodnění: Mnoho e-shopů takovéto situace neřeší a ztráty, které vzniknou, přenášejí do cen produktů. My ale úspěšně děláme vše, co můžeme, abychom 100% těchto ztrát získali zpět. Díky tomu můžeme našim zákazníkům nabídnout dobré ceny.
13. Závěrečná ustanovení
13.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.
13.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou e-mailových zpráv.
13.3. Na vztahy neupravené těmito obchodními a reklamačními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Zákona, zákona č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v znění zákona č. 284/2002 Sb. a Zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
13.4. Kupující má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (e-mailem na info@naradiex.sk), pokud není spokojen s tím, jak prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Kupující má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Sb. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Sb.
13.5 Subjekty ARS jsou orgány Slovenské obchodní inspekce a oprávněné právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 Sb. zapsané v příslušném seznamu.
Seznam oprávněných subjektů: http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s
Slovenská obchodní inspekce Bratislava
Bajkalská 21/A,
827 99 Bratislava - Ružinov.
Tel.č.02/58 27 21 86
email: podnety@soi.sk13.6 Kupující může podat stížnost i prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
13.7 Alternativní řešení sporů může využít pouze kupující (spotřebitel – fyzická osoba), který při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.
13.8. Tyto obchodní a reklamační podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
13.9. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že se s těmito obchodními a reklamačními podmínkami seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.